Emakina gaat met Q8 voor de glimlach van de klant

Q8 smiles-klantenprogramma krijgt flinke boost met Selligent Marketing Cloud

Q8 gaat in zee met Emakina als nieuwe partner voor de automatisering van zijn Q8 smiles-programma. Bij elke tankbeurt en aankoop in de Q8 Shop&Go sparen klanten smiles, die ze kunnen inruilen voor een cadeaubon bij Q8 of een van de Q8 smiles-partners. Emakina won de wedstrijd tussen verschillende agentschappen, waarbij naast de kracht van hun voorstel het enthousiasme en de ervaring van hun team de doorslag gaf. Het ‘User agency’ is al begonnen aan de voorbereidingen om Selligent Marketing Cloud te implementeren. De focus ligt op duurzame groei die de eindklant centraal plaatst, een goed onderbouwde marketingstrategie en een helder stappenplan voor de implementatie en verdere opvolging, met ook coaching en opleiding.

Q8 en Emakina: de eindklant staat centraal

De implementatie voor Q8 is erop gericht om de ervaring van de klanten in het dagelijks leven maximaal te verbeteren. Selligent Marketing Cloud is hiervoor een uiterst geschikt platform. Het is een performant instrument om een beter inzicht te krijgen in de behoeften van gebruikers, gepaste data en inzichten te verzamelen en die te gebruiken in sterk gepersonaliseerde communicatie. In nauwe samenwerking met Q8 zal Emakina met dit project de efficiëntie van campagnes verhogen en de productiviteit aanscherpen van de marketingacties rond nieuwe producten en diensten.

Emakina en Selligent Marketing Cloud, al vele jaren partners

Emakina is al ruim een decennium een gewaardeerde Selligent-partner en won al meerdere awards voor projecten die met deze technologie een uitzonderlijk resultaat opleverden. Zijn expertteam voor marketingautomatisering weet dan ook perfect hoe je met de geïntegreerde marketinginstrumenten van Selligent de betrokkenheid van doelgroepen en consumenten optimaliseert. Het maakt marketing eenvoudig en consumentgericht én levert een hoog rendement voor de investering in contextuele en relatiemarketing.
​_ _ _

Over Q8 België

Met ruim 550 tankstations en brandstoflevering aan professionele eindverbruikers en resellers, is Q8 één van de grootste brandstofspelers op de Belgische markt. Specifiek voor de transportsector heeft Q8 50 International Diesel Services (IDS) stations in België. Bovendien gaat de business en service van Q8 veel verder dan enkel brandstoffen. Het bedrijf is ook actief in de productie, marketing en verkoop van Q8-smeermiddelen. In retail heeft Q8 in België samen met Delhaize en Panos ook een sterk netwerk van 138 lokale ‘Shop&Go’- convenience stores. Verder zet Q8 met Q8 electric grote stappen op de E-mobility markt met een netwerk van (snel)laders aan de eigen stations, op locaties van partners en klanten én via een internationaal netwerk van 60.000 laders in heel Europa. Het is de ambitie van Q8 om te evolueren naar een duurzame Mobiliteitsspeler. Q8 blijft dan ook vernieuwen en investeren in toekomstgerichte opportuniteiten die elke klantenreis duurzamer maken. In 2019 werd Q8 in België verkozen tot Best Fuel Brand.