Emakina lanceert nieuw multidisciplinair DXD-team

Het ‘User Agency’ verenigt topexperts in Digital Experience Design voor nog krachtigere gebruikerservaringen.

Om hun gebruikersrelaties op te bouwen en te versterken moeten organisaties vandaag doelbewust rijke digitale ervaringen bedenken en ontwerpen. Daarom lanceert Emakina een nieuw multidisciplinair team, waarbij het zijn interne DXD-experts met een holistische aanpak samenbrengt. Het User Agency verrijkt hiermee verder zijn strategie en advies en tilt de service- en productervaringen voor gebruikers naar een hoger niveau. De gebundelde knowhow binnen dit DXD-team geeft klanten van Emakina meteen ook een flinke boost bij hun digitale ontwikkeling.

Als User Agency helpen wij onze klanten om ultieme digitale gebruikerservaringen te bieden," zegt Tim Wolfs, MD van Emakina.BE. "Samen ontwerpen we het volledige gebruikerstraject van het eerste contact tot duurzame relaties, en nog veel meer. Om dat optimaal te doen moeten topexperts uit verschillende domeinen intens samenwerken. Dat is precies wat ons intern DXD-team zo sterk maakt. Het verenigt alle talenten die je nodig hebt om klanten succesvol te helpen met het maken van duurzame digitale gebruikerservaringen die een echte band opbouwen."

Digital Experience Design: van modewoord naar een snel inzetbare aanpak

Voor Emakina is Digital Experience Design een concrete methode met een tastbare output, in plaats van enkel een trendy theorie. Met behulp van een holistische, multidisciplinaire aanpak definiëren de experts hoe gebruikers de diensten en producten van een merk echt ervaren tijdens hun volledige online traject. De gecombineerde DXD-vakkennis is indrukwekkend en gaat van ontwerpstrategie en onderzoek tot het ontwerpen van de juiste treffende inhoud, UX en diensten.

Ideatie die de gebruiker centraal plaatst

Design is in dit proces niet beperkt tot hoe dingen eruitzien. In nauwe samenwerking met de klant worden in hoog tempo oplossingen ontwikkeld, in een periode van 4 tot 8 weken. Samen met echte gebruikers worden gegevens verzameld, om daarmee hun meest relevante, specifieke probleem te bepalen.

Met dat inzicht creëren de experts en de klant samen een concrete oplossing, waarbij doelgericht denken zich vertaalt in het bouwen van een prototype met een zo groot mogelijke meerwaarde. Gebruikers proberen die eerste versie met de beste ideeën uit. Zo bepaalt het team het meest efficiënte prototype, dat dan opnieuw door iteratie wordt verbeterd tot het volledig gebruiksklaar is.

DXD geeft bedrijven sleutels voor groei in de nieuwe snel veranderende wereld

De begeleiding door het DXD-team van Emakina biedt belangrijke en bewezen voordelen. De gebruikers waarderen gegarandeerd de nieuwe ontwikkeling, want giswerk en mogelijke negatieve gevolgen van slechte ervaringen worden uitgesloten. Tevreden klanten betekenen natuurlijk ook positieve beoordelingen en minder problemen achteraf. Nog belangrijker is dat de aanpak innovatie in een hoog tempo toegankelijk maakt voor organisaties, wat meer dan ooit van vitaal belang is voor het overleven van bedrijven.

Tim Wolfs, MD van Emakina.BE besluit: "Met onze DXD-aanpak gaan we een boeiende samenwerking aan met onze klanten om hun zakelijke belangen perfect te doorgronden. Met die basis identificeren we in één team de beste nieuwe opportuniteiten, die we in enkele weken tijd omzetten in concrete oplossingen die we ook testen én itereren. Het proces verloopt razendsnel en werkt keer op keer, want het resultaat is door gebruikers afgetoetst en gebouwd op degelijk empirisch onderzoek."
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina