Emakina wint vier W3 Awards

Emakina voegt opnieuw een aantal awards toe aan zijn prijzenkast. Dit keer gaf de American Academy of Interactive and Visual Arts het team in Brussel twee zilveren prijzen voor video's, en nog eens twee in de categorieën Innovation en Social Media. W3 verzamelde duizenden inzendingen van interactieve bureaus, ontwerpers en videomakers van over de hele wereld.

Emakina's  videoteam beloond met twee zilveren W3's

De eerste W3 award gaat naar de kleurrijke promotieclips voor het RTBF muziek- en entertainmentprogramma 'The Voice'. Drie video's combineren beelden van de juryleden met wervelende animatie die de kracht van een stem illustreert.

Daarnaast werd de online video voor de campagne #Act4Work bekroond. Die werd gemaakt voor Actiris, de dienst voor arbeidsbemiddeling van het Brussels gewest. De gekende Brusselse rapper V.I.K en straatkunstenaar Steve Locatelli stonden centraal in deze campagne, die in 2016 al een reeks prijzen wegkaapte.

Ook Emakina's online en social aan het feest

Emakina won ook zilver in de categorie Innovatie, met de originele My Way Black Email-campagne. Die actie pakte uit met een wereldprimeur in het gebruik van Google DoubleClick. Telkens ze Google wilden gebruiken, kregen ouders gepersonaliseerde banners op hun computer. Die toonden een humoristisch dreigement van hun kind, dat zo de vraag voor een auto kracht bijzette.

Last but not least werd het Emakina Facebook-team beloond voor BIC Lighters, met een award in de categorie Social media. Het 'Bicalize your World' project koppelde opmerkelijke gebeurtenissen en society-nieuws aan de inconische aanstekers. De leuke woordspelingen en op maat gemaakte visuals scoorden uitstekende resultaten, en zetten de Facebookpagina in vuur en vlam.

Luc Malcorps Emakina.BE