Emakina wint vier W3 Awards

Prijzen voor websites voor Knokke Out en People First en voor campagnes voor Foodbanks en SBAB Bank

Goud voor de Knokke Out Toerisme-website

Emakina haalt goud voor zijn Knokke Out website, met hoge cijfers in de categorie 'Beste Toerismewebsites'. Hij kreeg waardering voor zijn speelse vormgeving en animatie, heldere teksten en de geslaagde combinatie van zwart-wit met kleurenfoto's. Je voelt de Knokke-sfeer, hebt meteen zin om eruit te breken, te eten, te spelen, te werken en te slapen in de Knokke-Out-stijl.

People First Team building: van evenementinformatie tot rijke online-ervaring

Emakina wint een tweede keer in de categorie 'Beste Toerismewebsites', met zilver voor People First. De kleurrijke site neemt je mee doorheen een reeks teambuilding-ervaringen en exclusieve locaties. Je reist van zakelijke trips, skireizen en zeiluitdagingen naar avontuurlijke wandeltochten in Marakesh en uitjes in Montenegro.

30 jaar Voedselbanken: Feeding the Solidarity

De campagne 'Feeding the Solidarity' voor de Voedselbanken wint zilver in de categorie 'Campagnes voor het goede doel'. Emakina creëerde een frisse nieuwe look voor de 30e verjaardag van de Belgische ngo en voegde er een opvallende actie aan toe.

Een iconische appel werd het symbool voor gezonde voeding en positief denken. Om de boodschap met pit over te brengen, werd de campagneslogan met 5.000 appels geschreven op een groot reclamebord in het hart van Brussel. De actie werd verder op smaak gebracht met een video, website, printmateriaal, een evenement, ondersteuning via sociale media en een PR-campagne.

Een serieus grappige campagne voor SBAB Bank

Tenslotte won de ‘geestige’ campagne voor de Zweedse bank SBAB zilver, in de categorie 'Beste geïntegreerde Marketingcampagne'. Het team won al heel wat prijzen in Zweden en voegt nu zijn eerste internationale award toe aan zijn erelijst.

Het meest saaie onderwerp ooit, woningkredieten, werd het thema van een vermakelijke comedy-show en een totaalcampagne. Het team vulde het grootste auditorium in Stockholm tot in de nok voor een nacht vol hilarisch entertainment. En de bank zag dat het goed was: de campagne verhoogde de merkvoorkeur voor SBAB met 11%, terwijl top of mind steeg met 18%, samen met de betrokkenheid van hun klanten én hun verkoop.