Lindemans start ‘Wind of Chance’-wedstrijd met Emakina

Op uw gezondheid én geluk!

Het is officieel: Lindemans-liefhebbers hebben méér geluk. Met de zomer in aankomst genieten ze nog meer van de prijswinnende lambiekbieren. En nu kunnen ze daarnaast ook meedoen met een op maat gemaakt kansspel. Op de speciale landingpagina leer je meer over de ludieke Scratch & Win-actie, die tot in juli in België en Nederland loopt.

Wind of Chance
Emakina koppelde de ‘Crafted by Wind’-slogan van Lindemans slim aan het kansspel, en bedacht ‘Wind of Chance’. Als je meedoet, brengt de wind je geluk, zoals de zuiderwind in de Zennevallei unieke micro-organismen naar de Lindemans-brouwerij blaast en er zo natuurlijke gisting mogelijk maakt.

Traditie en dynamiek
Emakina ging aan de slag met het wedstrijdidee van Lindemans en werkte het mechanisme van de actie en de wedstrijdregels uit, ontwikkelde het logo, de grafische identiteit en het ondersteunend materiaal.

Het team respecteerde daarbij het authentieke imago en de Art Nouveaux-look van de brouwer, maar kwamen ook dynamisch en fris uit de hoek.

Dat werkt wonderwel… met naast de opvallende mini-video (die aansluit bij de ‘geestige-gif’ trend) ook advertenties, sociale mediaberichten, gepersonaliseerd promotiemateriaal en dito prijzen voor de verkooppunten. Leuk detail: Emakina-stagiair Julien was de hippe bestuurder van de eMotorman in de clip; de filmervaring vond hij een hoogtepunt van zijn stage!

Speel en win!
De B2B-2C campagne loopt via de horecazaken. Die worden aangemoedigd om via hun eigen sociale media de actie te steunen. Ze krijgen een doos met allerlei campagnemateriaal, gericht op hun klanten. Het accent ligt naast de Nederlandstalige ook op de Franstalige markt, waar de familiebrouwerij zijn bekendheid wil verhogen (zoals ze in Brussel zeggen: ‘Non, peut-être!’).

Voor elke Lindemans die je bestelt, krijg je een spelkaart. Beantwoord je de vraag correct, maak je meteen kans op een prijs, van T-shirts en leren armbandjes tot een tattoo of een loterijkaart - in België een ‘Win for Life’, in Nederland een kraslot van de Staatloterij. Daarnaast krijg je ook een unieke code, die je ingeeft op de website met je antwoord op de schiftingsvraag om mogelijk een hippe eMotorbike te winnen. Met de elektrische motorfiets rijd je deze zomer in stijl door de wind!

Guillaume Vandooren, Marketing Manager bij Lindemans:
“Het creatieve werk past zowel qua taal als vormgeving perfect bij de identiteit van Lindemans. ‘Wind of Chance’ is een sterk idee, dat deze campagne mooi samenvat. In de toekomst kan het perfect voor andere acties worden gebruikt.”

Een rijke samenwerking
De laatste jaren is Emakina uitgegroeid tot de vaste communicatiepartner van Lindemans.

Het begon met de vernieuwing van de website voor de Engelstalige, Amerikaanse, Frans- en Nederlandstalige, Chinese en Japanse markt. Daarna volgden allerlei acties, van het ontwerpen van glazen, tot ondersteuning bij evenementen en opendeurdagen, nieuwjaarskaarten, folders en posters, advertenties, reclamespots en sociale media.

CEO Dirk Lindemans:
“We bouwen vastberaden ons merk verder uit en werken aan slimme promotie van onze producten. Emakina is daarbij een belangrijke schakel. Het steunt onze groeiambitie, ook internationaal. Het overleg verloopt vlot, met ruimte voor creativiteit én gezond brouwersverstand. Zo komt elke actie pittig op smaak!”