Senior Strategic Planner Carl De Gussem sluit zich aan bij Emakina

Carl De Gussem, voormalig Strategic Planning Director bij Young&Rubicam, sluit zich aan bij het communicatieteam van Emakina. Als Strategic Planner vormt hij opnieuw een tandem met zijn ex-collega, Véronique Hermans, die eerder als Creative Director startte bij het agentschap. Carl kent Emakina al goed, want hij werkte er al mee aan verschillende campagnes voor zowel bedrijfsklanten als voor de Europese commissie.

Carl De Gussem is een creatieve duizendpoot, met brede kennis en ervaring, gaande van gedragswetenschappen en media-inhoudanalyses, over mode- en designtrends tot de esthetiek van manga-kunst. Binnen Emakina’s communicatieteam zal hij meewerken aan creatieve ideeën, waarbij hij focust op strategie, gebaseerd op marktonderzoek en informatieanalyse.

Als Strategic Planner heeft Carl ruim 20 jaar inzichten verzameld, als medewerker bij Publicis en Young&Rubicam en als onafhankelijk consulent voor Mostra, Havas en Emakina. Hij stond o.a. mee aan het roer bij projecten voor Citibank, Danone, Ford, Fost Plus, Kraft, Nationale Loterij, Lu en Land Rover.

De Gussem begon zijn carrière als journalist en copywriter, om dan naar Publicis te trekken als Account Director en Strategic Planner. Van 1995 tot 2005 leidde hij de strategische planningafdeling van Young&Rubicam. Hier ontwikkelde hij de Belgische variant van de Brand Asset Valuator, WPP’s merkperceptietool. In 2000 creëerde hij Ubik, zijn onafhankelijke consultancy, om in 2010 samen met Véronique Hermans Kitchen Agency op te richten. Binnen de context van Emakina werken zij nu opnieuw samen als team.

Carl De Gussem: ‘Het absorberen van content uit verschillende informatiebronnen geeft me een echte kick. Door inzicht te krijgen in mensen en hun relaties met de buitenwereld kan ik nieuwe inzichten aanbrengen voor merken. Emakina is de ideale omgeving voor dit soort creatief denken en voor rijke, innovatieve strategieën die we zo kunnen ontwikkelen.

In Brussel werken 180 marketing- en technologie-experts in team met hun klanten om hun bedrijfsresultaten en merkwaarde te verbeteren. Samen verzamelen ze gebruikersinzichten en ontwikkelen ze efficiente strategieën en projecten, van baanbrekende applicaties, websites, en e-commerce platformen tot impactvolle communicatie en campagnes.