Toptalent in sociale media Charlie Leon naar Emakina

Ervaren all-rounder in strategie, data en inhoud versterkt gebruikersgerichte marketing voor internationale klanten van de User Agency

Emakina verwelkomt senior sociaal expert Charlie Leon in het digitale marketingteam in Brussel. De door de wol geverfde internationale Social Media Manager beheerst op briljante wijze strategie en activering in de snel evoluerende wereld van sociale media. Ze past perfect in Emakina’s gebruikersgerichte aanpak en kan er haar kennis en passie voor publieksgerichte planning en inzichten op meerdere platformen uitleven.

Charlie Leon past perfect binnen Emakina’s ambitie om als 'The User Agency' het impact van zijn klanten te vergroten. In het digitale marketingteam werkt ze als Social Media Director met internationale accounts. Samen bepalen ze de objectieven om hun naamsbekendheid, engagement en conversie te verhogen, internationale sociale mediastrategieën vast te leggen en te waar te maken.

Dit nieuwe Emakina-talent heeft 9 jaar ervaring in sociale media voor grote merken, binnen EMEA en wereldwijd. In elke rol combineerde ze publieksplanning en -analyse met test- en leerstrategieën en creëerde ze boeiende digitale boodschappen voor verschillende platformen.

In haar vorige functie als Paid Social Media Director bij m/SIX London leidde ze wereldwijde accounts zoals EA Games, Toyota en Bridgestone en hielp ze bij de lancering van hun New Yorkse SoMe-team. Daarvoor beheerde Charlie al de betaalde media voor Arkadin Cloud Communications en bedacht ze in Melbourne strategieën en plannen voor sociale media van de klanten van OMD Fuse Asia Pacific. Ze was ook Social Media & Content Executive bij het wereldwijde boekingsplatform Hostelworld en werkte als content- en community-manager én B2B-marketer voor agentschappen in Londen en Bordeaux.

Charlie Leon is enthousiast om zich bij Emakina aan te sluiten:
"Ik heb in grote bureaus en binnen bedrijven gewerkt. Veel uitdagingen in het werk blijven gelijk, maar de bedrijfscultuur van Emakina vond ik meteen uitzonderlijk, met zijn open geest en de positieve 'can-do'-stijl. Ik heb het gevoel dat ik hier echt iets kan opbouwen en het verschil kan maken in deze organisatie die echt om zijn mensen geeft.”

Tim Wolfs, MD van Emakina.BE voegt eraan toe:
"We heten Charlie van harte welkom! Wij delen haar overtuiging dat bedrijven - nu meer dan ooit - hun aanwezigheid op de sociale media naar een hoger niveau moeten tillen. Natuurlijk maken de sociale media het delen van content en het beheer van advertenties heel gebruiksvriendelijk. Maar er is meer nodig om topprestaties te boeken en je gebruikers echt te bereiken: intelligent gegevensgebruik, voortdurend testen en leren, creatieve uitmuntendheid en teamwerk.”