visit.Brussels kiest Emakina als nieuwe digitale partner

Kaderovereenkomst richt zich op het volledig digitaal ecosysteem en een webplatform op maat

Patrick Bontinck, CEO van visit.brussels:
​"visit.brussels is verheugd dat het een beroep kan doen op de diensten van Emakina voor de totale herziening van zijn digitaal ecosysteem en dat het kan steunen op de duurzame ervaring van een Brussels agentschap dat de gebruiker centraal stelt, om samen de nieuwe uitdagingen aan te gaan van zijn digitale transformatie, die werd ingezet in 2019."

Na een aanbestedingsprocedure in twee fasen heeft visit.brussels Emakina gekozen als partner voor de vernieuwing van zijn digitaal ecosysteem in de komende jaren. Emakina won de overheidsopdracht van eerst 11 kandidaten en in de laatste ronde van drie concurrenten. Het agentschap voor toerisme en cultuur van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is al meteen aan de slag gegaan met de experts van Emakina. Hun samenwerking richt zich op digitale strategie, digitaal design, de creatie en implementatie van een nieuw Adobe Experience Manager-platform en een groter en homogener digitaal ecosysteem.

"We zijn trots dat we deze belangrijke opdracht hebben gewonnen en zijn klaar om visit.brussels de komende jaren optimaal te begeleiden bij hun uitdagingen", zei Tim Wolfs, MD van Emakina.BE. "Ons team zal hen met heel hun hart helpen om de hoofdstad van Europa online te laten schitteren als toonaangevende bestemming voor vrije tijd, toerisme, cultuur, congressen en professionele evenementen."

The User Agency

Emakina positioneert zich als ‘The User Agency’.
​Het combineert inzichten over de gebruikers, creativiteit en design-denken met stevige technologische kennis om impactvolle gepersonaliseerde digitale gebruikerservaringen te creëren. In de samenwerking met visit.brussels zet Emakina die kracht ten volle in en het voegt er zijn dynamiek aan toe als Brussels agentschap met een groot internationaal bereik. ​

Harmonisering van het digitale ecosysteem

Het gemeenschappelijke team is gestart met het herbepalen van de noden en ervaringen van de bezoekers, met als focus het creëren van een nieuw platform en een eigen stijl op maat. Naast het handhaven van het bestaande ecosysteem tijdens de voorbereidingsfase zal het meer geharmoniseerde en gepersonaliseerde gebruikerservaringen creëren rond rijke inhoud, met een aangepaste visuele identiteit voor alle belangrijke doelgroepen en producten.

AEM: vlot contentbeheer en digitaal asset management

Deze langetermijnsamenwerking geeft Emakina de kans om zijn uitgebreide kennis van Adobe Experience Manager te tonen. Daarbij zal het een hele reeks functionaliteiten van de oplossing implementeren, van content- en klantenrelatiebeheer tot marketing- en multi-site management, templates en nog veel meer.

De AEM-omgeving is uiterst geschikt voor het uitwerken van rijke en gevarieerde gebruikerservaringen op maat voor de specifieke behoeften van meerdere doelgroepen, van professionele bezoekers, media en instellingen tot lokale, nationale en internationale vrijetijds- en toerismegasten.