Walibi en Emakina lanceren communicatie voor de Kondaa megacoaster

De legende van Kondaa komt tot leven voor tieners en families

Walibi heropende recent haar deuren en vierde de feestelijke gelegenheid met de lancering van Kondaa, de hoogste, snelste megacoaster in de Benelux, waar fans al lang naar uitkijken. Digitaal agentschap Emakina creëerde de passende communicatie voor dit nieuwe sleutelmoment in de rijke geschiedenis van het favoriete themapark van België. Het team bedacht een rijk verhaal, dat families en jonge sensatieliefhebbers aanspreekt, met slim geïntegreerde boodschappen in verschillende media, én in het echte leven in Walibi's gloednieuwe Exotic World gedeelte van het park.

Alexis Nuyt, CMO van Walibi Belgium: "Ons team en Emakina hebben intensief samengewerkt om deze rijke communicatie-ervaring voor te bereiden en zo de lancering van onze nieuwe attractie kracht bij te zetten. Het is een fantastische rollercoaster om samen aan dit project te werken en dit spannend verhaal te ontwikkelen, dat veel meer doet dan onze spectaculaire nieuwe megacoaster aan te kondigen. Ook in onze communicatie bewijzen we dat we het meest innovatieve themapark van België zijn!"

Twee belangrijke doelgroepen combineren

Na het maken van een zorgvuldig samengesteld merkboek, ontwikkelde het team de Kondaa-legende. Dat was het uitgangspunt voor aangepaste boodschappen voor beide belangrijke doelgroepen: gezinnen met (jonge) kinderen, en sensatiebeluste kids en jongvolwassenen (van 14 tot 25 jaar).

Op de nieuwe website kondaa.walibi.be worden sensatiezoekers en families uitgenodigd om getuige te zijn van de komst van een buitengewoon monster met legendarische afmetingen in de Exotische Wereld van het themapark: de legendarische Kondaa leeft!

Hoog als een berg, lang als een rivier, en sneller dan bliksem

Dit indrukwekkende beest wordt gevangen en aan de wereld voorgesteld in een meeslepende videoreeks met 4 afleveringen, die beelden van het park combineert met zorgvuldig gemaakte animatie en interviews. 2 van de clips zijn al te zien op de Kondaa website en het verhaal gaat verder met 2 extra hoofdstukken, die in de komende weken volgen. De hele productie, inclusief het geluidsontwerp, werd verzorgd door het motion expert team van Emakina.

Emakina produceerde ook de assets voor de twee doelgroepen en de radiospots ter ondersteuning van de Kondaa-campagne. Je voelt de spanning en sensatie in deze spots, waarin het getalenteerde sound design van Emakina zich heeft kunnen uitleven.

WALIBI_KONDAA_FAMILY_NL.wav 5 MB WALIBI_KONDAA_SPEED_NL.wav 5 MB
"Het zijn spannende tijden voor Walibi en wij delen hun enthousiasme en energie," zegt Tim Wolfs, MD van Emakina.BE. ​ Als User Agency hebben wij dezelfde passie voor het creëren van boeiende ervaringen, in lijn met hun kernwaarden en marktdoelstellingen. Het is een voorrecht om met hen samen te werken. We kijken ernaar uit om hun leidende positie alsinnovatief en plezierig themapark verder uit te bouwen."

___
​Over Walibi Belgium

Walibi Belgium is hét pretpark vol sensationele attracties voor de hele familie ! Walibi is in 1975 ontstaan en maakt sinds 2006 deel uit van Compagnie des Alpes. Sinds het nieuwe investeringsplan van 2016 worden er elk jaar verse attracties en belevenissen aan het park toegevoegd. In Exotic World genieten bezoekers bijvoorbeeld van een ritje in de exotische Tiki Waka rollercoaster, en in Karma World proef je van het verre Indië in de beste attractie van 2019: Popcorn Revenge. In 2021 komt er nòg een nieuwe zone met een erg spannende belevenis bij: de langste, hoogste en snelste rollercoaster in de Benelux, Kondaa. ​ Walibi Belgium werd verkozen tot beste pretpark van België (2020). Walibi Halloween werd verkozen tot beste halloweenevenement van de Benelux (2020).