Walibi kiest Emakina als communicatiepartner

Nieuwe 'Walibi On Stage'-campagne versterkt above en below-the-line partnerschap

Walibi - Aqualibi België heeft Emakina gekozen als zijn nieuwe communicatiepartner voor België en de omringende landen, na een pitch met 4 agentschappen. Emakina en Walibi werkten deze zomer al creatieve workshops af en zetten samen met succes een mooie eerste campagne op. Nu voegen ze er met Walibi On Stage een feestelijke noot aan toe voor de herfst: 8 dagen boordevol muzikale ervaringen aan de voet van de attracties, met ruim 150 concerten door de top van de Belgische scene. De samenwerking kondigt zich aan als breed en intensief, met naast strategie, creatie en design ook campagnes, gerichte acties naar doelgroepen en storytelling.

Bij de competitie overtuigde Emakina door de nadruk te leggen op de gerichte aanpak naar doelgroepen, door zijn heldere kijk op de markt en de commerciële behoeften van Walibi. Elk antwoord kaderde in een geïntegreerde aanpak, aansluitend bij de visie en waarden én de externe en interne positionering van Walibi. Het agentschap benadrukte in zijn voorstel ook het belang van een hechte samenwerking als echte partners.

Walibi en Aqualibi maken deel uit van de ambitieuze groep Compagnie des Alpes. Als Europees marktleider investeert het ook sterk in de Benelux om bezoekers van verschillende leeftijden onvergetelijke vrijetijdsbelevenissen te bieden. Zo ontwikkelde het onder andere recent op de site in Waver een nieuwe kidszone voor Aqualibi en de Tiki-Waka fun coaster van Walibi.

Emakina plant nu al de communicatie rond de diverse avontuurlijke ‘werelden’, met passende verhalen en aangepaste campagnes voor verschillende leeftijdsgroepen. Daarbij hoort ook de lancering van de nieuwe megacoaster in 2021, die de hoogste achtbaan wordt in de Benelux.

Het Walibi-Emakina team werkte ondertussen al zijn eerste gezamenlijke acties uit. Het ontwikkelde een gids om de bezoekers te herinneren aan de Covid-19-maatregelen in het park en lanceerde een originele zomercampagne in een aantal treinstations. Reizigers kregen de exacte afstand mee vanuit elk vertrekpunt naar ‘verafgelegen’ avontuurlijke bestemmingen, die dankzij Walibi en Aqualibi toch verrassend dichtbij bleken te zijn.

De tweede campagne ging deze week van start. Walibi On Stage biedt van 31 oktober tot 7 november een sensationele line-up voor de bezoekers aan het park. Een honderdtal Belgische artiesten spelen ruim 150 concerten op de 4 podia van de site. Een buitenkans om muzikale ontmoetingen mee te pikken en het jaar 2020 op een mooi akkoord af te sluiten.

Alexis Nuyts, CMO van Walibi – Aqualibi België:
“Emakina heeft bewezen dat het als communicatieagentschap een waardevolle partner is, met veel creatief talent in huis. Het overtuigde ons snel met zijn interessante aanpak. Hun team kwam met opvallende ideeën en innovatieve ontwerpen en een even creatieve als intelligente strategische visie. Zo loste het al onze verwachtingen in en was er meteen een klik. En dat goede gevoel is alleen nog maar toegenomen.”

Tim Wolfs, MD van Emakina.BE:
“Het is voor onze ploeg een eer en een prachtige uitdaging om als above- en below-the-line partner samen te werken met een topbedrijf als Walibi. We plaatsen als ‘User Agency’ de eindklant van in het begin centraal bij elke actie. Daarmee zitten we helemaal op dezelfde golflengte met Walibi. Het belooft een fun ride te worden, een avontuur waarbij we samen frisse en verrassende communicatie ontwikkelen.”

Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina