Emakina brengt digitale communicatie van KitchenAid EMEA op smaak

Na een intense competitie heeft KitchenAid Emakina gekozen als zijn nieuw digitaal agentschap voor de EMEA-regio. Het op maat samengesteld team uit Brussel helpt het premiummerk voor huishoudelijke apparaten bij het aanpassen van zijn volledig menu aan digitale communicatie.

Emakina brengt samen met KitchenAid hun digitale aanwezigheid op smaak in heel Europa en tot ver erbuiten. De samenwerking met KitchenAid en zijn partners is zeer breed en gaat van UX tot campagneconcepten en kanaalbeheer. Het objectief is een grotere merkbekendheid, een slimme CRM-strategie en hogere online verkoop.

KitchenAid is een premium Amerikaans merk voor huishoudelijke apparaten met een uitstekende reputatie in de culinaire wereld. Het werd in 1919 opgericht en is eigendom van Whirlpool Corporation. KitchenAid wordt geprezen om zijn slimme combinatie van professionele prestaties, ambachtelijke kwaliteit en iconisch design. Het biedt vrijwel alle instrumenten aan die je gebruikt in een goed uitgeruste keuken. Naast zijn beroemde standmixers omvat de collectie koffiezetapparaten, blenders, kook- en keukengerei én grote huishoudelijke apparaten zoals ovens, magnetrons, kookplaten, afzuigkappen, vaatwassers en koelkasten.

Cesar Vidal, manager digital en communicatie van KitchenAid:

'Onze digitale partner moest onze toewijding delen voor uitmuntendheid, efficiëntie, innovatie en creativiteit. Emakina wist ons bij de pitch het best te bekoren en toont dat het veel in zijn mars heeft. Hun team imponeerde ons met frisse concepten, waarbij ze slimme strategie en enthousiasme combineerden met een performante agile aanpak. Ze verdienden het écht om deze competitie te winnen.'

Pierre Pôlet, MD van Emakina.BE:
'Dit is een grote dag voor Emakina. We hebben een digitaal topmenu geserveerd voor dit prachtmerk. Daarvoor hebben we met succes de talenten gemixt uit verschillende teams in onze groep. Dankzij onze agile aanpak hebben we op korte tijd geweldige voorstellen kunnen doen, van frisse gebruikerservaringen tot uitgekookte concepten en opvallend motion design. KitchenAid is een ware 'love brand'. Het is geweldig om in team met hun gedreven getalenteerde mensen spannende nieuwe manieren uit te werken om hun klanten te bereiken.'

Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina Group