Emakina.BE verwelkomt strategisch digitaal consultant Miel Van Opstal

Topexpert in bedrijfstransformatie versterkt Emakina.BE’s strategisch team

Miel Van Opstal, senior innovatie- en marketingadviseur en internationaal keynote-spreker, sluit zich aan bij het strategisch team van Emakina.BE.
De ervaren informatie-architectuuranalist en expert in digitale transformatie heeft ook een indrukwekkend palmares als spreker en inspirerend communicator. Hij trad op de voorgrond als technologie-evangelist voor Microsoft EMEA, organiseerde Marketing cruises, boekte meer dan 5.000 uur als gastspreker, en helpt bij de organisatie van TEDxFlanders Youth.

Miel Van Opstal bundelt zijn technologische achtergrond als Consumer Technology Evangelist voor Microsoft EMEA met zijn inzichten en ruime ervaringen als een bedrijfs- en strategieconsultant. In die rol bouwt hij bruggen tussen technologie, marketing, productie en uitvoering.

Recent stuurde hij het digitale veranderingsproces voor Colruyt Group Corporate Marketing. Daarnaast verrijkte hij ook de digitale klantenervaring en platformarchitectuur voor Royal Antwerp Football Club en werkte hij voor Toerisme Vlaanderen een nieuwe digitale strategie en customer journey uit.

Miel is ook een enthousiast en onderhoudend docent aan hogescholen, internationale business schools en universiteiten. Hij geeft les over contextuele digitale marketingstrategieën met Android, gedragsgebonden doelgroepbepaling, psychografische consumentprofilering en AI, een van zijn stokpaardjes.

De juiste mentaliteit

Miel Van Opstal: Bij Emakina vond ik de juiste mentaliteit, die perfect aansluit bij mijn enthousiasme en visie. Het strategisch team houdt er net zoals ik van om de informatie-architectuur van klanten aan te scherpen en de gebruikersevaring en –conversie te versterken. Bij Emakina kan ik efficiënt inzichten over gebruikers benutten, om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten en meer inkomsten te genereren voor platformen en producten.

Miel Van Opstal
Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina.BE

In Brussel werken 180 marketing- en technologie-experts in team met hun klanten om hun bedrijfsresultaten en merkwaarde te verbeteren. Samen verzamelen ze gebruikersinzichten en ontwikkelen ze efficiente strategieën en projecten, van baanbrekende applicaties, websites, en e-commerce platformen tot impactvolle communicatie en campagnes.