Emakina lanceert multibrand promo-platform voor D'Ieteren Group

Emakina's nieuwste digitaal project voor D'Ieteren Auto is uitgegroeid tot een compleet multi-merkplatform in Drupal, met vier aantrekkelijke websites voor aanbiedingen en speciale promoties. Het team lanceerde eerst de nieuwe promotieplatformen voor Volkswagen en hun Volkswagen bedrijfsvoertuigen. Daarna volgde snel de speciale voorwaarden-website voor ŠKODA. En later in december is het de beurt aan SEAT met hun promoties. Het project is een nieuwe mijlpaal in de samenwerking tussen de leider in de autosector en Emakina, die al bijna twee decennia samenwerken.

In de loop der jaren hebben D'Ieteren en Emakina samen een indrukwekkende reeks digitale projecten afgeleverd.
De samenwerking was breed en ging van digitale strategie en CRM over bedrijfs- en merkenwebsites tot bekroonde digitale campagnes en introducties van modellen, mobiele applicaties, tools voor evenementen en testritten, tot design, videoclips en meer.

Het was dus logisch voor D'Ieteren om Emakina te vragen hun ​​nieuw platform te creëren voor het beheren van aanbiedingen van verschillende merken. De maandelijkse promo-updates voor elk merk konden efficiënter en de online ervaring van de veeleisende koper moest sneller en gebruikersvriendelijker worden.

Het team volgde een strakke planning en bracht de aanpak voor de merken op dezelfde lijn. Het creëerde dan tools om snel de complexe platforminhoud te bewerken en dupliceren. Om de productie van het nieuwe Drupal-platform te versnellen, combineerde men gedeelde code voor de gemeenschappelijke elementen van de merken met specifieke code voor merkdesign en andere specifieke informatie.

Bij het delen van online promoties en aanbiedingen is de correcte juridische en financiële informatie van vitaal belang. Dit luik ontwikkelde Emakina op maat voor elk aanbod, in nauwe samenwerking met de financiële diensten van D'Ieteren.

Het resultaat is een kostenefficient multibrand-platform met een vernieuwde en gerationaliseerde front-end. Na de intensieve samenwerking bewijst de nieuwe tool voor gegevensbeheer al meteen zijn waarde. Complexe aanpassingen gaan eenvoudig en snel, terwijl ook vloeiend gegevens worden ingevoerd via csv-import, met name voor prijsinformatie.

Luc Malcorps Director of Media Relations, Emakina Group