Wolford kiest Emakina.NL als partner bij digitale transformatie

Wolford, marktleider in luxury leg- en bodywear zocht een partner met internationale slagkracht om te helpen bij haar digitale ontwikkeling. Na een strategische en creatieve pitch heeft Wolford AG voor full-service digital agency Emakina.NL gekozen. Aan de pitch deden vier bureaus mee.

Wolford staat aan het begin van een complete digitale transformatie en vond in Emakina een partner waarbij kwaliteit, innovatie, creativiteit en techniek samenkomen. Emakina zal het nieuwe B2B & B2C e-commerce platform bouwen en de digital instore communicatie verzorgen.

"We waren onder de indruk van de strategie en creatieve richting van het pitchvoorstel", vertelt Ashish Sensarma, CEO van Wolford: “Wolford is een toonaangevend global merk in het luxury legwear segment. Om category leader te blijven hebben we een sterke focus op kwaliteit en continue innovatie. In Emakina hebben wij de partner gevonden die bij diezelfde waarden leeft en ons kan helpen bij onze digitale transformatie.”

"Emakina is zeer blij met Wolford als klant", zegt Geert Rietbergen, Managing Director van Emakina.NL: “Wolford is een prachtig, innovatief A-merk dat niet alleen creatieve mogelijkheden biedt maar ook een solide partner is voor digitale ontwikkeling en innovatie. Met deze nieuwe klant laten we zien dat we ook internationaal tot de top digital agencies horen.”

Over Wolford
Wolford is een wereldmerk dat opereert in het topsegment van legwear, lingerie, ready-to-wear en bodywear. Wolford heeft 269 winkels in meer dan 60 landen en een groeiende online verkoop van 66% in de eerste drie kwartalen van 2015/16. Het bedrijf heeft bekendheid verworven door innovatieve producten als de naadloze “Pure 50 Tights”, maar ook door samenwerkingsverbanden met beroemde ontwerpers als Karl Lagerfeld en Vivienne Westwood.

In Brussel werken 180 marketing- en technologie-experts in team met hun klanten om hun bedrijfsresultaten en merkwaarde te verbeteren. Samen verzamelen ze gebruikersinzichten en ontwikkelen ze efficiente strategieën en projecten, van baanbrekende applicaties, websites, en e-commerce platformen tot impactvolle communicatie en campagnes.